Selasa, Februari 15, 2011

ini lah nasib.

kerja ni banyak cabaran. nampak je senang tapi macam2 dugaan ngn cabaran kena tempuh. perit,sakit, terlalu sadis nak terima. tapi sebab ni yang aku pilih kena la lalui jugak. ceritanya berbunyi begini.....
faham2 la kan aku keje ape, keje kat kedai 24jam ni. boleh tahan la nak layn macam2 ragam, perangai ngan kerenah customer. kata pepatah customer always right , tp aku xberapa nak setuju sangat la ngan pepatah 2, memang ada mase2 customer 2 btul, tapi jarang sangat la kena yang betul 2, hari2 ade je perangai customer yang aku jumpe yg boleh bikin panas je hati ni. 2 xkena, ni xkena, macam2 la. tapi hari yg paling perit untuk aku kje, hari sabtu. yela skang kn kerajaan da kuatkuasakan hari tanpa plastik setiap hari sabtu, tapi still lgi ade masyarakat yg xtau psal ni, ape diorg xbace sok kabar ke. pnat tau tiap hari sabtu aku kena ckap yg hari ni hari tanpa plastik, kalu nk plastik jgk kene bli la, 20sen je. kalu dapat customer yg tau dan faham xpe la jgk,tp kalu dpat yg macam katak duk dalam tempurung ni pyah la sikit nk terangkan, bila da pnjang lebar terangkan kt diorg aku jgk yg kne maki balik, hey! nk marah ke ape ke marah la kt kerajaan, bukan kt aku la. nk byar 20sen pn ssh sgt ke, ape ke haji bakhil la org2 mcm ni. tp aku ape2 pn,kne cool la, kne marah, maki pn still bley senyum lg, dpn diorg je la, ble diorg da blah aku bg r balik sedas dua. (berani kate blakang je) tp 2 hakikat yg kau kena terima bila aku keje cam gini. tp seronok la dapt jumpe macam2 jenis org. xsemua manusia same.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan