Sabtu, Disember 26, 2009

aku nk jadi sape aku sebenarnya..

ape yg aku nak kate kat sini secara jujurnye ialah aku tulis blog ni untuk aku luah kan ape yang ada dalam hati aku ni, ketidak puasan hati yang melanda diri aku sejak kebelakangan ni.

ikut la ape orang nak kate ape kat aku lepas aku cerita ape yang buat diri aku ni xpuas hati. orang nak kate aku ni budak jahat ke, gila ke, xhormat orang tua ke, ape ke, aku xpeduli da, mulut orang aku xboleh nak tutup. aku kate macam tu pn sbb aku nk jadi diri aku yang sebenar, kat sini je aku boleh tunjuk sape aku sebenar nya..
..........kisah nya bermula..........
da lame sebenarnye aku pndam perasaan ni,aku luah kn pn kdg2 je bile marah aku da smpai tahap yang xboleh nak kawal lagi. aku luah kn pn bkn nye kat sape2,aku luah kt diri aku sendiri, dpn cermin la aku cakap macam, segala bapak mencarut aku keluarkan.

aku sendiri pun xtau nak cerita macam mane, sbb terlalu susah aku nak cerita. aku maklum kn awal2 kt sini yang aku langsung xberniat nk aib kn sape2,tapi aku terpaksa cerita untuk kebaikan aku jugak.

aku nak cerita tentang seorang yg mempunyai pertalian darah ngan aku, aku jadi benci kat dia sejak aku pindah kat negeri 2. aku jadi menyesal gila pindah kt sana. menyesal yang teramat sangat.

aku benci kat dia sbb dia amat2 la berlaku yang tidak adil kat aku sekeluarga, dia terlalu mementingkan keluarga X daripada keluarga dia sendiri. pada mata dia yang buruk semuanya keluarga aku, yang baik semuanya keluarga X tu. aku cakap macam tu sebab ape yang aku buat semuanya xpnh pn betul, semuanya salah, aku pun xtau la ape yang betul nye.

sejak aku mula2 pindah,family aku semua mmg duk kt umah dia, bila je si keluarga X dtg tanpa di undang,dia layan keluarga X tu macam anak raja. cakap je ape,semuanya dia bagi. aku ni dia layan macam kuli batak dia. segala batak die layan aku ni.

bab kemas umah xpayah cakap la, aku tau la aku sekeluarga ni menumpang je tp yang tumpang umah 2 darah daging dia jugak kan. kalu kemas umah 2 macam nk halau aku sekeluarga pindah je,aku tau barang2 family aku byk kat umah dia 2, tp berperikemanusiaan la sikit.

aku sedar la aku ni sape. aku rase dalam hati dia tu aku la manusia yang paling dia benci. cehh!! memang patut pun sebab dalam dunia ni dia la manusia yang paling aku benci selain daripada keluarga X tu.

si keluarga X ni plak jenis dasar besar diri, berlagak, angkuh, lagi2 si bapak nye. aku akan ingat sampai bile2 la ape yang keluarga X da wat kat aku ngan keluarga aku. keluarga X la yang da banyak wat aku sekeluarga hidup menderita, terseksa.

aku paling2 ingat bile result spm aku keluar,aku dapt 1a je,tapi aku bersyukur la,tapi bile dia tanya aku dapat bape, dia bley cakap "1a je??" shit!! Allah saje tau perasan aku time tu.
aku nak menjawab nanti dia kata aku ni suka menjawab plak, better aku senyap je.

aku dpt tawaran sambung belajar kt ipts, alhamdulillah. pagi 2 aku ngan parents aku nk gerak la gi kolej aku tu, kebetulan plak dia ade kat umah,aku salam je la dengan dia walaupun hati aku ni xikhlas nak wat 2. aku ingat die nak kasi la kata2 perangasang kat aku tp..ini la kata2 perangsang dia "duduk sane tu jangan la lupa basuh TANDAS tu,cuci sikit"
aku ape lagi sabar je la, tu je yang aku boleh buat walaupun hati aku ni teramat la sakit nye.

baru2 ni,result pmr keluar, adik aku dapat 2a,alhamdulillah la, tp bagi dia "kenape xboleh nk dapat 9a??" shit betul !! ape jenis manusia ha ni,xtau nak bersyukur ke, name je belajar agama, tapi satu hape pn xtau. nak wat macam mane kan,itu je yang mampu dapat, bkn nye x berusaha, cehh, mentang2 la anak keluarga X tu dapat 8a.

aku ni ha, kalu sedara mare dtg umah pas2 tanya kat dia aku ni belajar kat mane,tergagap nk jawab,main hentam je "kolej ape nth kt kB tu" kolej ape nth??aku rase diri aku ni betul2 hina kat mata dia, mane x nye,aku belajar kat mane pn xtau. tp kalu keluarga si X tu habis dia canang 1kampung yang ank keluarga X tu dpt belajar sana,sini. exam ari 2 dpat no.5, habis cerita kat org. eh!! aku xheran la. pasal aku ni, ape je yang dia tau.

bapak si keluarga X terutama sekali yang aku benci,nk tengok muka dia pn aku x ingin.


bapak X : tengah cuti ke?
aku : a'ah.
bapak X : kuat nye cuti, ke cuti xblik2 da..(dalam nada ketawa)
aku : dalam hati(shit pnye org tue,ikut aku r,da kolej bg cuti,xkn r aku nk mellongok sorang2 kt kolej 2)
kejam x kejam ape yang die ckpt aku tu. huh!! mentang2 la ank dia pndai, sedap mulut je ckp aku mcm 2,wooii!! ckp pkai otak la,bkn pkai lutut.




2je la kisah ketidak puasan hati aku terhadap manusia2 yang x mempunyai hati dan perut.


sekian,,,

2 ulasan:

  1. sabar. berdendam dgn sedara, tak habes sampai mati dowh.

    BalasPadam
  2. mmg..
    selama ni aku sabar je..
    lps ni aku mls da nk fkir2 pasal org..

    BalasPadam